Handboek Ondernemen 2015

Onlangs is door de Belastingdienst het Handboek Ondernemen 2015 gepubliceerd. Ieder jaar wordt er een nieuwe uitgave van dit handboek gepubliceerd door de Belastingdienst, met aanpassingen naar de laatste wet -en regelgeving. In het Handboek vindt u praktische informatie over onder andere belastingen en sociale verzekeringen.

Het Handboek Ondernemen 2015 (pdf) kunt u gratis downloaden op de website van de Belastingdienst. Het handboek is
handboek_ondernemen-150x300 vooral toegespitst op startende en kleine ondernemingen maar bevat ook veel bruikbare tips en informatie voor het middelgrote tot grote ondernemingssegment.

Enkele aandachtspunten uitgelicht voor uw administratie:

In hoofdstuk 4 geeft de Belastingdienst aan waarom een degelijke administratie belangrijk is en waar een gedegen administratie uit bestaat. In dit hoofdstuk vindt u ook praktische en toepasbare tips over onder andere het verwerken van inkoopfacturen in uw administratie. Een praktisch voorbeeld welke de Belastingdienst meegeeft in dit hoofdstuk: als uw leverancier het gefactureerde bedrag op of kort na het moment van de levering contant aan u betaalt, kunt u in uw administratie volstaan met het opnemen van de informatie uit de inkoopfactuur in uw kasboek.

Het Handboek bevat ook aandachtspunten over de ontheffing van administratieve verplichtingen. Zo is er bijvoorbeeld in het Handboek opgenomen dat de ontheffingen die u in het kader van de kleine ondernemersregeling kunt krijgen, alleen van toepassing zijn op de administratieve verplichtingen voor de BTW. Aan de overige administratieve verplichtingen moet u blijven voldoen!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.